شماره آگهی : 348899

برج خنک کننده مدار بسته | قیمت کولینگ تاور

شماره تماس : 09194201355

کولینگ تاور مداربسته
در این نوع از کولینگ تاور ها جذب گرمای آب بصورت تماس غیر مستقیم هوا و آب درون کویل صورت می گیرد. کولینگ تاور مدار بسته به علت نحوه تبادل حرارت به نام برج خنک کننده خشک نیز شناخته می شود.
همانطور که می دانید ساختار اصلی کولینگ تاور مدار باز و مدار بسته بسیار شبیه هم می باشد و تنها تفاوت این دو نوع برج خنک کننده در نحوه جریان آب و انتقال دما می باشد، در کولینگ واتر خشک آب کاملا در یک سیکل بسته و درون کویل ها از جنس لوله های مسی یا گالوانیزه جریان دارد و از طریق وزش باد تبادل حرارت صورت می گیرد ولی در سیستم مدار باز همانطور که در بالا عنوان شد آب توسط نازل ها بر روی پکینگ برج خنک کننده پاشیده می شود و تبادل حرارت در یک فضای باز انجام می شود.
راندمان کولینگ تاور مدار بسته به مراتب کمتر از کولینگ واتر مدار باز می باشد و علت آن سطح تماس بیشتر و بدون واسطه آب و هوا می باشد. البته با توجه به نوع کاربری و شرایط اقلیمی هر کدام از این سیستم ها کاربرد خود را دارند.
مکانیزم کاری کولینگ تاور مدار بسته به این صورت می باشد که آب ورودی از طریق فلنچ های متصل به کلکتور، وارد مبدل حرارتی یا کویل می شود و با سرعت مشخص به سمت خروجی کویل حرکت می نمایید، معمولا لوله های کویل بصورت فین دار ساخته می شوند تا بتوانند میزان و سطح تبادل حرارت را تا جای که امکان دارد افزایش دهند. جنس فین های کویل از آلومینیم می باشد که قادرند حداکثر تبادل حرارت را بین آب و هوا انجام دهند. درهمین حین گردش هوا توسط فن برج خنک کننده لا به لای لوله های کویل به جریان می افتد تا از طریق سطح تماس گسترده آب داغ عبور ی درون کویل خنک شود.
مزایای کولینگ تاور مداربسته
سیستم برج خنک کننده مدار بسته با توجه به ویژگی های که در بالا عنوان کردیم از مزایای به خصوصی بر خوردار است.از همین رو در مناطق کم آب و کویری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. چند مزیت اصلی این نوع کولینگ تاور ها به شرح زیر می باشد
کاهش مصرف آب ( به علت استفاده از سیکل بسته)
کاهش رسوب و جلبک در قسمتهای مختلف کولینگ تاور
عدم نیاز به آب جبرانی وکاهش مصرف برق
پایداری خصوصیات کیفی سیال در جریان درون کویل های برج خنک کن
قابل استفاده در مناطق گرمسیر و کم آب

درمورد معایب کولینگ تاور خشک می توان به کاهش دمای سیال تا محدود حباب خشک محیط اشاره نمود که این امر باعث می شود این سیستم در مقایسه با برج های مدارباز از راندمان کمتری برای خنک کردن آب در دماهای پایین برخوردار باشند.
منبع :https://www.azintahvie.com/
برج خنک کننده مدار بسته | قیمت کولینگ تاور